Achter de schermen

Zeemansneakers

Zeemansneaker voor museumcollectie

Onlangs introduceerde Zeeman een campagne rond twee sneakermodellen. In een zoektocht naar de verschillen tussen goedkope sneakers en dure designer modellen, bracht de textielketen een zeer betaalbaar model van €12,99 én een Limited edition van €200,- op de markt. In een begeleidend filmpje legt Zeeman uit hoe dit grote prijsverschil tot stand komt. Aan de klant de keus om te beslissen wat de voorkeur heeft; een zeer betaalbare, kwalitatief goede sneaker die wel de halve wereld over moet om in Nederland in de winkel te belanden, of een bijzonder model waarvan er slechts 500 gemaakt zijn maar van dezelfde kwaliteit.

Het Nieuwe SchoenenMuseum hoeft gelukkig niet te kiezen: Zeeman schonk beide sneakermodellen én een paar bijpassende sokken aan de collectie. Voor het SchoenenMuseum een mooie aanwinst, voor Zeeman behalve een goede campagne nu ook eeuwigheidswaarde in een museumcollectie!